Wycieczki na Sycylię

panorama Taorminy podczas wycieczki po Sycylii

Wycieczki objazdowe na Sycylię. Sprawdzony program. Wyjazdy z Krakowa, Katowic. Długi weekend majowy.

FRASASSI – BARI – POLIGNANO – ALBEROBELLO – MATERA – SYRAKUZY – NOTO – ETNA – TAORMINA – WYSPY LIPARYJSKIE – CEFALU – TRAPANI – ERICE – SEGESTA – PALERMO – NEAPOL – POMPEJE – CASERTA – BOLONIA

Program:

Dzień 1:

Rozpoczynamy podróż z Polski zgodnie z planem. Przez noc przemieszczamy się przez Czechy i Austrię w kierunku Włoch.
Dzień: W popołudniowych godzinach docieramy do Włoch i zatrzymujemy się na nocleg w okolicach Ankony. Zameldowujemy się w hotelu, gdzie spożywamy obiadokolację i spędzamy noc. Następnego dnia rozpoczynamy zwiedzanie Włoch od rana.

Dzień 2:

Po śniadaniu i wymeldowaniu z hotelu, udajemy się do Grot Frasassi, aby zwiedzić jedne z najpiękniejszych jaskiń w Europie. Jaskinie te wyróżniają się wyjątkowymi i malowniczymi formacjami skalnymi. Znajdują się one w wąwozie Frasassi, który został wyżłobiony przez rzekę Sentino, płynącą z Apeninów do morza. Następnie podróżujemy do hotelu w okolicy Bari, gdzie się zakwaterowujemy. Wieczorem spożywamy obiadokolację i nocujemy.

Dzień 3:

Po wczesnym śniadaniu i wymeldowaniu z hotelu udajemy się do Bari, gdzie rozpoczynamy zwiedzanie. Zobaczymy romańską bazylikę św. Mikołaja, która przechowuje relikwie tego świętego oraz grobowiec królowej Bony. Przejdziemy także uliczkami starego miasta, gdzie zobaczymy średniowieczny zamek księcia Fryderyka II oraz romańsko-gotycką katedrę San Sabino. Następnie przejedziemy do Polignano a Mare, urokliwego nadmorskiego kurortu, położonego na stromym klifie. Tam będziemy mieli okazję podziwiać malownicze jaskinie podczas krótkiej wycieczki statkiem turystycznym oraz spacerować po starówce. Po tym udajemy się do Alberobello, słynącego z truli – charakterystycznych, okrągłych domów z kamiennymi, stożkowatymi dachami. Na koniec dnia przejedziemy do hotelu w okolicy Matery, gdzie się zakwaterowujemy. Wieczorem spożywamy obiadokolację i nocujemy.

Dzień 4: