wycieczka po Izraelu

Jerozolima podczas wycieczki objazdowej po Izraelu z wylotami z Warszawy czy Poznania

Znana i lubiana wycieczka po Izraelu. Wylot z takich lotnisk jak Warszawa, Poznań.

W programie m.in.:

Cezarea – Hajfa – Akka – Nazaret – Morze Martwe-Betlejem – Góra Oliwna – Jerozolima

W programie:

Dzień 1:

Rozpoczynamy naszą podróż przylotem do Izraela na lotnisko Dawida Ben Guriona w Tel Avivie. Następnie przemieszczamy się do hotelu w Betlejem, gdzie zostajemy zakwaterowani. Wieczorem spożywamy kolację i nocujemy.

Dzień 2:

Rano wyruszamy z Betlejem w kierunku Góry Oliwnej, która od wieków uważana jest za miejsce święte. Na szczycie tej góry znajduje się bazylika Eleona, wzniesiona przez Helenę, matkę cesarza Konstantyna. W pobliżu bazyliki pochowany jest św. Cyryl Jerozolimski. Następnie udajemy się do Kościoła Pater Noster, gdzie Chrystus nauczał apostołów Modlitwy Pańskiej. Z tarasu widokowego podziwiamy zapierającą dech panoramę Jerozolimy. Kontynuujemy naszą wędrówkę, przechodząc trasą Niedzieli Palmowej, aż docieramy do kaplicy Dominus Flevit, położonej na zboczu Góry Oliwnej. Według Ewangelii, to tutaj Jezus zapłakał i przepowiedział upadek Jerozolimy. Kolejnym punktem naszej trasy jest Kościół Wszystkich Narodów, usytuowany w Ogrodzie Oliwnym. Następnie wędrujemy Drogą Krzyżową, czyli ulicą Via Dolorosa, prowadzącą do Bazyliki Grobu Pańskiego, gdzie znajdują się Golgota i grób Jezusa. Po tych intensywnych doświadczeniach powracamy do Betlejem. Odwiedzamy Pole Pasterzy, gdzie Anioł ogłosił dobrą nowinę. Następnie udajemy się do Centrum Betlejem, gdzie znajduje się Bazylika Bożego Narodzenia, najstarszy kościół wzniesiony przez św. Helenę. Kolejnym punktem naszej wizyty jest Grota Mleczna, starożytna jaskinia na Pustyni Judzkiej, uważana za miejsce pielgrzymkowe. Wieczorem spożywamy obiadokolację i nocujemy w Betlejem.

Dzień 3:

Po śniadaniu udajemy się do Jerozolimy (jeśli to możliwe) na Wzgórze Świątynne, jedno z najważniejszych miejsc sakralnych na świecie, znajdujące się we Wschodniej Jerozolimie. W przeszłości na tym terenie znajdowała się Świątynia Jerozolimska, najświętsze miejsce judaizmu. Obecnie na wzgórzu znajdują się miejsca święte dla muzułmanów, takie jak Kopuła na Skale i meczet Al-Aksa. W przeszłości wzgórze nosiła…..